כל שעה מייצרת השמש כמות אנרגיה השווה לזו שצורכת האנושות בשנה


Picture
מה זה בכלל אנרגיה סולארית?
אנרגיה סולארית היא אנרגיה שבאה מקרני השמש ומהווה מקור אנרגיה חלופי ומתחדש.


יופי, מה עושים עם זה?
ישנם מתקנים סולארים שמסוגלים להפוך את האנרגיה שמגיעה מהשמש לכוח טרמי (חום) או לחשמל.

ולמה רוצים לעשות את זה?
כי האנרגיה שבאה מהשמש היא נגישה,קיימת בשפע, נקייה ולא מתכלה.

מה זה אומר בעצם?
1) לכל אחד יש נגישות לשמש, היא שייכת לכולם (עד שהאמריקאים יתבעו בעלות עליה...) מה שהופך את הפקת החשמל ממנה לפעולה עצמאית, כל אחד יכול להפיק חשמל מהשמש, תהליך זה מבטל את התלות במקורות אנרגיה כמו נפט, פחם וגז טבעי ולכן גם את התלות במדינות שמפיקות אותם כמו איראן, עיראק, ערב הסעודית ניגריה ועוד.
2) האנרגיה מהשמש קיימת בשפע בעולם (ובייחוד בישראל) , היא מקור אנרגיה שלא נגמר כמו נפט שמצוי בכמות מוגבלת.
3) הפקת חשמל מהשמש לא דורשת קידוחים באדמה ובים ובתהליך ההפקה שלו לא נפלטים גזים רעילים ומזהמים שונים לאויר, למים ולקרקע שלנו.

מה עוד?
1) כל בית שייצר חשמל בעצמו, יקטין את חשבון החשמל שלו ובשלב מסוים יהפוך את זה להכנסה (פאסיבית) נוספת, לתזרים מזומנים לחשבון המשפחתי.
2) אם ננצל את הכמות האדירה של האנרגיה שהשמש נותנת לנו נפחית בצורה ניכרת את כל הזיהום בעולם, המים האויר והקרקע יהיו נקיים יותר וכתוצאה מזה אנחנו נהיה בריאים יותר.
3) ככל שנפיק יותר אנרגיה מהשמש, נקטין את התלות בנפט, דבר שיגרום לירידה משמעותית בהכנסות של מדינות כמו איראן וזה יפגע בתרומות הנדיבות שלה לחיזבאל
לה.

רגע... אם ניצול אנרגית השמש יעשה את הסביבה נקיה יותר, ישמור על הטבע, יעשה אותנו בריאים יותר, עצמאיים, חסכוניים ויעילים, יהיה מקור הכנסה נוסף ואפילו ימנע טרור אז למה לא כולם עושים את זה?

אממממ..... לכאורה אין סיבה הגיונית אין כל-כך, הבעיה ברמת הפרט היא יותר של מודעות וברמת גופים גדולים ומדינות זה בעיקר פוליטיקה.
רוב האנשים לא מסתכלים יותר מצעד קדימה, לדוגמה, שימוש מאסיבי בחשמל סולארי יגרום לפחות שריפת פחם ונפט ופחות מזהמים לאוויר אדמה ומים מה שיגרום לעלייה בבריאותנו וכך יהיו פחות מחלות ופחות אנשים ימותו, פחות אנשים בבתי חולים שאפשר לתרגם את זה להרבה פחות הוצאות גם שלנו וגם של הממשלה. אבל כמו שכתבתי, רוב האנשים לא מסוגלים לראות כמה צעדים קדימה ולקשר בין הפקת חשמל מהשמש לחסכון בהוצאות הבריאות.
ברמת המדינות זה קצת יותר מורכב, לא חסרים פוליטיקאים שלא מוסגלים לחשוב יותר ממטר קדימה אבל עדיין תעשיית הנפט מגלגלת הון עתק ויש הרבה אנשים שמרוויחים משימוש המוני בנפט ולכן מעוניינים לשמר את המצב הקיים. ועדי עובדים חזקים, תורמי כספים למפלגות וכל מיני אינטרסנטים כאלה ואחרים מחזיקים אנשים בעלי השפעה רבה בלובי הפוליטי של מדינות ומונעים ככל שיוכלו מעבר כלל עולמי רחב לשימוש באנרגיות מתחדשות ונקיות.





                       
דף ראשי    מה זה?    איך זה עובד?    מה קורה בעולם?    איך הטרור האיסלאמי קשור?    איך עושים מזה כסף?    התאוריה שלי    גלריית תמונות    עיון נוסף    צור קשר