כל שעה מייצרת השמש כמות אנרגיה השווה לזו שצורכת האנושות בשנה


Picture
מה קורה בעולם?
במדינות רבות בעולם הבינו שהעתיד שייך לאנרגיה הסולארית ולכן הכריזו על פרוייקטים רבים לעידוד מעבר מחשמל מזהם שמיוצר ע"י שריפה של נפט, פחם וגז טבעי לחשמל נקי שמיוצר מהשמש וכמו כן ממשלות רבות מסבסדות את יצרני החשמל הנקי בפרמיות נדיבות ונותנות תמריצים והטבות למשקי בית פרטיים.

# פרויקט האנרגיה הסולארית החדש בהודו מתואר על ידי רבים כתוכנית השאפתנית ביותר בעולם כיום בתחום האנרגיה הסולארית. במסגרת תוכנית זו מתכוונים בהודו להקים מערכות סולאריות בהיקף של 20 ג'יגה וואט במהלך העשור הקרוב ולהגיע עד שנת 2050 לייצור חשמל בהיקף של 200 ג'יגה וואט!!! רק כדי לתת פרופורציה, כרגע כל העולם ביחד מייצר חשמל  מאנרגיה סולארית בהיקף של 14 ג'יגה וואט.
# בספרד פועלת כיום תחנת הכוח הסולארית הגדולה בעולם בהיקף של 60 מגה וואט.
# גרמניה, שהיא אינה מדינה שטופת שמש (רק שליש מקרינת השמש של ישראל), הפכה לאחת המובילות בהתקנת מערכות סולאריות בזכות מודעות ירוקה ותמריצי ממשלה.
בגרמניה יש כיום 700,000 בתי אב המופעלים ע"י לוחות אנרגיה סולארית בהיקף ייצור של 1500 מגה-וואט העולה על זה של תחנת הכוח בחדרה.
העיר פרייבורג, שבה יותר מ 100,000 תושבים, היא העיר הגרמנית בעלת הריכוז הגבוה ביותר של מערכות סולאריות לנפש. הענף הינו גורם צמיחה ראשון במעלה שייצר יותר מ- 700 מקומות עבודה חדשים במהלך עשר השנים האחרונות.
# ממשלת יפן נוקטת צעדים לקידום שימוש באנרגיה סולארית לאספקת חשמל לבתים, באמצעות סובסידיות והקלות מסים. הצעדים הם תוצר של יוזמה עליה הכריז ראש הממשלה יאסואו פוקודה, והם כוללים קיצוץ עלות הרכישה של מערכת אנרגיה סולרית ב-50%.
# 105 מיליון דולר עבור אנרגיה סולארית במקסיקו. מזכירות האנרגיה המקסיקנית משיקה תוכנית לאספקת חשמל לאזורים כפריים במקסיקו תוך שימוש באנרגיה סולארית. 10 מיליון דולר יוקצו לפרויקט בן חמש השנים שיכלול אזורים כפריים שאין להם גישה לאנרגיה במקסיקו.
# באינדונזיה הוכנה תוכנית לבניית מיליון בית סולארים.
# בשוויץ ישנה יוזמה לבניית 30,000 בתים סולארים.
# באיטליה אישרה הממשלה בניית 100,000 בתים סולארים.
# הוותיקן מבקש לקדם תוכנית סולארית שאפתנית במסגרתה תוקם חווה סולארית בהיקף של 500 מיליון אירו באזור מצפון לרומא. החווה המתוכננת צפוייה להיות המתקן הסולארי הגדול ביותר ברחבי אירופה. מתקן זה אמור להיות פרוייקט של 100 מגה-וואט שיספק אנרגיה ל40,000 בתים. בוותיקן הותקנה אשתקד פאנלים סולארים על מס' גגות.
# בצרפת תסתיים בנייה של תחנת כוח סולארית עד שנת 2011 עם כושר ייצור של אנרגיה בהספק של 400 מגה-וואט.
# צ'כיה בעיר ליטומריס, אנרגיה סולרית מספקת את צורכי האנרגיה של הבניינים הציבוריים, ומתוך שאיפה להרחיב את השימוש באנרגיה זו, מציעה העיר מענק של 1,500 יורו לבעלי נכסים המעוניינים להתקין פאנלים סולריים בבתיהם.
# בפורטוגל ממוקמת אחת מהחוות הסולאריות הגדולות באירופה והיא מתוכננת לשמש 30,000 בתי אב אירופאים. החווה הפורטוגלית תייצר 45 מגה-וואט חשמל.
# גם ארה"ב מבינה שהתעשייה חייבת תמריצים ממשלתיים ובקליפורניה, האחראית על 80% מהדרישה לאנרגיה סולארית, יחולקו תמריצים בשווי של 3 מיליארד דולר במהלך העשור הקרוב לעידוד התקנת פאנלים סולאריים.
# שוק הסולאריים בבריטניה עמד ב-2007 על 149 מיליון אירו והוא גדל ב-33%. ככלל, היקף השוק הכולל לשימוש באנרגיה סולארית בבריטניה הוא בהיקף 6.24 מיליארד אירו - וגדל ב-46% בשנה.
# המדינה המאוכלסת ביותר בעולם, סין, מתכננת את תחנת כוח הסולארית הגדולה ביותר בעולם אשר תייצר הספק של 1 ג'יגה וואט. התחנה אשר גודלה כפול מהתחנות הסולאריות הגדולות ביותר כיום, תהייה פוטו-וולטאית ותמוקם במדבר שטוף שמש.
# הבנק העולמי אישר תקציב של 130 מיליון דולר לפרויקט סולארי בבנגלדש שבמסגרתו יוקמו מערכות סולאריות ביתיות באיזורים כפריים בבנגלדש.

ומה בארץ הקודש?

ישראל הינה אחת המדינות המתקדמות בניצול אנרגיית השמש (בעיקר בזכות דודי השמש), אם כי בשנים האחרונות היא מפגרת אחרי מדינות מפותחות שאפשרות ניצולת השמש נמוכה בהרבה אצלן.
בישראל 325 יום בשנה של שמש חזקה ולפחות חצי משטחי המדינה בנגב מתאימים לבניית תחנות כוח סולאריות. השמש מאירה את השטח הזה בקרינה השווה ל-2,200 קילו-וואט לשעה למ"ר בכל שנה. לצורך העניין, לו היו ממירים רק 2.5 אחוז מן הקרינה הזאת לחשמל היינו מספקים את כל האנרגיה שצרכה מדינת ישראל ב- 2007.
כיום (מעודכן ל-2008) כ- 70% אחוז ממשק החשמל בישראל מבוסס על דלק גולמי ומוצריו, כ-25% ע"י שריפת פחם
ופחות מ3% מאנרגיה סולארית. (השאר מגז טבעי ודלק מוצק).
אבל המצב לאט לאט משתנה, חקיקה מעודדת של רשות החשמל מתחילת 2008 בדבר הפקת חשמל מהשמש היא צעד חשוב בכיוון. היעד כרגע הוא שעד שנת 2020 10% מצריכת החשמל של ישראל יופק מאנרגיות מתחדשות.
זה יפה אבל אפשר הרבה יותר בייחוד לאור הפוטנציאל האדיר שקיים בישראל הן מבחינת כמות ואיכות הקרינה והן מבחינת הידע ויכולות המחקר והפיתוח
.
 



                         דף ראשי    מה זה?    איך זה עובד?    מה קורה בעולם?    איך הטרור האיסלאמי קשור?    איך עושים מזה כסף?    התאוריה שלי    גלריית תמונות    עיון נוסף    צור קשר